Vorming – Opleiding – Training

“Werken aan ontwikkeling en groei van individuen, teams en organisaties”

 Leertrajecten zijn altijd maatwerk;

 Deze principes zijn onze bouwstenen:

  1. We kijken vanuit organisatieperspectief: Ontwikkelen van medewerkers is een lange-termijn-investering en ondersteunt de lange-termijn-strategie. We bouwen mee aan een visie op de toekomst en overtuigen de deelnemers mee te stappen in dit verhaal.
  2. Leren vraagt het doorbreken van “zelfgenoegzaamheid”. Als mens houden we graag vast aan de vertrouwde manier van werken: dat geeft veiligheid en een gevoel van controle. Als deelnemers nieuwe competenties willen verwerven, dienen ze intrinsiek gemotiveerd te zijn om het “anders” te doen. Dit gevoel van urgentie moet bij elke deelnemer aanwezig zijn voor we een traject starten.
  3. Deelnemers dienen zelf maximaal het stuur te nemen van hun eigen leertraject. Daarom bepalen deelnemers zelf de leerdoelen, rekening houdend met hun talenten/competenties. We geven hen ook inspraak in hoe we het traject concreet uitrollen.
  4. We zorgen voor een groepsdynamiek waarin er veilig kan geleerd worden: we bouwen binnen het leerteam vertrouwen op, zodat deelnemers zich kwetsbaar durven opstellen, fouten durven maken, risico durven nemen. 
  5. We bouwen frequent feedback-momenten in zodat deelnemers zich beter en beter bewust worden van eigen mogelijkheden en (voorlopige) beperkingen. Dit versterkt zelfvertrouwen en verhoogt de kans dat deelnemers het geleerde effectief gaan toepassen.
  6. We maken ruimte voor “wederzijds leren”: van praktijkervaringen van collega’s, leer je dikwijls meer dan van een opleider. 
  7. We kiezen bewust voor hybride leerprocessen.  We combineren meerdere methodieken zoals online-leren (synchroon én asynchroon), face-to-face-leren in kleine/grote groep maar zeker ook individueel. We schuwen digitale technieken niet maar gooien ook de klassieke leervormen niet radicaal overboord. 

Deelnemers bepalen zelf de leerdoelen.